منتدى خريجى وطلاب صيدلة الزقازيق

أمراض بتر الأطراف 054310

برجاء تسجيل دخولك فى المنتدى

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

أمراض بتر الأطراف 054310

برجاء تسجيل دخولك فى المنتدى

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

أمراض بتر الأطراف

كوكب المعرفة
    كوكب المعرفة
    فارس جديد
    فارس جديد

ذكر

أمراض بتر الأطراف Empty أمراض بتر الأطراف

مُساهمة من طرف كوكب المعرفة السبت سبتمبر 13 2014, 21:34

موضوع النهارده كتير من الناس ما تعرفش عنه حاجة لكن هو مهم جدا على الأقل لحد ربنا قدر عليه إنه يصاب بورم خبيث ويتسبب فى بتر رجل أو إيد أو أى جزء داخلى لكن أنا اقصد إن الناس اللى ممكن يتسبب لها المرض فى بتر إيده أو رجله هل حياته تنتهى ولا ممكن يستمر الجميل فى الموضوع إنى لاقيت أمل للناس المحترمة دى وهو الأطراف الصناعية كتير مننا بعيد عن الموضوع ده وما يعرفش التطور الكبير اللى حصل فى موضوع الأطراف الصناعية خصوصا الحديثة منها سواء لحالات البتر تحت الركبة أو بتر فوق الركبة أو بتر فى الذراع.

أمراض بتر الأطراف Kih1droewuf4gmy7lnfi

ومن خلال بحثى فى الموضوع الصعب ده لاقيت خير كبير أوى أطراف صناعية حديثة للناس اللى عملت بترفى أى جزء من أطرافها مش كده بس ده كمان الأطراف الصناعية دى بتخلى الواحد يرجع طبيعى تانى مش زى زمان لاقت أطراف صناعية خفيفة الوزن وشكلها زى الطبيعية بالظبط وكمان فى منها أنواع لكل حالات البتر الناتج عن الأورام ربنا يعافينا جميعا.

أمراض بتر الأطراف U5j4auqsdta9kdexrds

أنا حبيت أشارككم الموضوع ده عشان نحاول كلنا نساعد أى حد ربنا إبتلاه يبقى نقف جنبه أو المفروض نقف جنبه أنا إتعرفت على شركة محترمة أوى اسمها أورثولايف هى موجودة فى شارع فيصل فى الجيزة بيهتموا بالناس أوى وكمان لاقيتهم فاهمين شغلهم كويس وعندهم أحدث الأطراف الصناعية الألمانية واللى عرفته انها أحسن حاجة على مستوى العالم تمنياتى بالشفاء والعافية .

مواضيع مماثلة

-

الوقت/التاريخ الآن هو الخميس مارس 28 2024, 19:28